Skuteczna promocja

0
91

Nie dość, że rynek jest już nasycony różnego rodzaju produktami, to jeszcze wciąż pojawiają się na nim nowe marki. Obok starych, sprawdzonych towarów możemy przebierać wśród ofert producentów, którzy całkiem niedawno pojawili się w polskiej przestrzeni handlowej. O ile gałęzie przemysłu takie jak elektronika czy agd nie stanowią na co dzień zbyt dużego problemu — w końcu nie kupujemy codziennie nowej lodówki, to już działy takie jak żywność czy kosmetyka mogą stać się dla nas prawdziwym utrapieniem.
Czyli jak nie zrazić do siebie ludzi…

O ile w przypadku żywności duży wybór towarów nie jest jeszcze tak strasznym utrapieniem — zawsze możemy kupić opakowanie „na próbę” i, o ile nie są to białe trufle, zmarnować co najwyżej kilkanaście złotych, o tyle pod względem kosmetyków sprawa wygląda gorzej, zwłaszcza w przypadku kobiet. Sami producenci twierdzą w końcu, że każda z nas jest wyjątkowa, a co za tym idzie, każdej z nas może pomóc lub zaszkodzić coś innego. Decydując się na zakup nowego, nie sprawdzonego przez nas wcześniej kosmetyku możemy nie tylko wyrzucić pieniądze na produkt, który nie spełnia naszych potrzeb, ale również kupić coś, co przy dłuższym stosowaniu po prostu zrobi nam krzywdę. W końcu ile razy zdarzyło się, że zdecydowałyśmy się na zakup nowego kremu czy cienia do powiek, bo znana aktorka twierdziła, że to jemu zawdzięcza swój niesamowity wygląd, a później walczyłyśmy z nagłym wysypem zaskórników lub złośliwą alergią?
…i zdobyć klientów

Na szczęście tak w trosce o dobro klienta jak i reklamę w marketingu coraz częściej zaczęło występować zjawisko, znane jako sampling. W skrócie można powiedzieć, że jest kolportaż darmowych ulotek oraz próbek, ale oczywiście rozwinięcie tego pojęcia jest dużo bardziej złożone. Sampling nie tylko polega na rozdawaniu przypadkowym przechodniom miniaturek towaru, ale często wiąże się z reklamą bezpośrednią oraz tak zwanym shopper marketingiem. Stosując tę metodę promocji producenci starają się trafić w gust i potrzeby swoich klientów. Dla nas, jako konsumentów, jest to nie tylko możliwość otrzymania miłych gratisów. Dużo firm kosmetycznych i aptek umożliwia swoim klientom wypróbowanie w ten sposób oferowanych przez nie produktów. Podczas zakupów lub wizyty w aptece lub drogerii możemy poprosić pracującą tam osobę o darmowy mini egzemplarz interesującego nas kosmetyku.

Działalność taka jest dla właścicieli sklepów bardzo opłacalna. Klient który czuje się dobrze w danym miejscu, a przy tym jest profesjonalnie obsłużony i uprzejmie potraktowany, z przyjemnością wróci do sklepu i poleci go znajomym. Dodatkowo, otrzymując darmową próbkę wybranego towaru, prawdopodobnie poczuje się zobowiązany do dokonania zakupu właśnie w miejscu, w którą ją dostał.